TUNnit

ASTANGA (75min)

Astanga jooga on dynaaminen ja meditatiivinen joogalaji, jota jokainen harjoittelee oman kehonsa ja mielensä rajoja kuunnellen. Harjoitus haastaa kehon ja mielen vahvistumaan sekä notkistumaan. Ohjatulla astangatunnilla harjoitellaan astangasarjan lisäksi lihaslukkoja eli bandhoja sekä hengitystekniikkaa, jonka mukaan liikkeet rytmitetään vinyasa-harjoitusmenetelmän mukaisesti. Tunnilla annetaan vaihtoehtoja myös kevyempään harjoitukseen eli tunti sopii myös vähän joogaa harrastaneille. Ennen astangaa olisi hyvä olla syömättä 2 tuntia. Myös harjoituksen aikana tulisi välttää veden juontia. Raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ei ole suositeltavaa tehdä astanga joogaa. Huom. tunnille osallistuminen edellyttää, että olet joko aiemmin tehnyt astangaa, käynyt kurssin tai olet joogannut enemmänkin. 

FLOW (60/75/90 min)

Flow-tunti keskittyy erilaisiin liikesarjoihin, joilla vahvistetaan kehoa. Virtaavassa flow-harjoituksessa liikkeet yhdistetään toisiinsa hengityksen johdattamana ja liikkeet virtaavat asennosta toiseen. Tunti lämmittää, kehittää voimaa ja kasvattaa tietoisuutta omasta kehosta. Tunti sopii joogaan jo tutustuneille. 

FLOW eng. (90 min)

Flow class focuses on asanas to build up strength in your body. In a flowing practice the movements are combined together led by your breath. This class is guaranteed to warm up your body and increase your body-mind awareness. Some earlier yoga experience is recommended.

HATHA (75/90 min)

Hatha-tunti koostuu joogan perusliikkeistä ja on monien nykyaikaisten joogasuuntausten perusta. Harjoituksessa viivytään asennoissa useampien hengitysten ajan ja tarkastellaan asanoiden linjauksia. Tunnilla tehdään aina myös hengitysharjoituksia. Hathajooga lisää voimaa ja liikkuvuutta. Matolla saat keskittyä itseesi ja tehdä harjoitusta omista lähtökohdistasi. Harjoitus sopii niin aloittelijoille kuin jo pidempään jooganneille. 

JOOGAA ALOITTELIJOILLE (75 min)

Tämä tunti sopii sinulle, joka olet aloittamassa tai vasta aloittanut joogaharrastuksen ja haluat edetä rauhallisessa tahdissa. Tunnilla harjoitetaan voimaa ja liikkuvuutta kasvattavia jooga-asanoita ja tutustutaan joogan eri ulottuvuuksiin. Tunti sopii kaikille, aiempaa joogataustaa, lihaskuntoa tai venyvyyttä ei tarvita. Tule sellaisena kuin olet. Tämä tunti ei ole osa mitään kurssia, joten voit osallistua koska tahansa yksittäiselle tunnille. 

KATONAH JOOGA (75 min)

Katonah jooga on saanut alkunsa New Yorkin esikaupungissa muutama vuosikymmen sitten. Tämä ainutlaatuinen ja informatiivinen harjoitus punoo yhteen perinteisen hathajoogan, kiinalaisen lääketieteen, taolaisen filosofian, geometrian, pranayaman sekä mielikuvituksen. Teorian moniulotteisuus kannattelee selkeää asanaharjoitusta, joka keskittyy luiden linjauksiin ja nivelten taitoksiin luoden vakautta, vapautta ja virtausta kehoon ja sen kautta mieleen. Katonah joogan tekniikat tähtäävät sekä yksilön että yhteisön potentiaaliin ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Valmistaudu dynaamiseen ja uuden perspektiivin tuovaan joogaharjoitukseen, avustuksiin ja yhteiseen tekemiseen! 

LEMPEÄ AAMU (90 min)

Lempeä aamu herättelee kehoa makoisasti päivään. Avaava ja vahvistava tunti, jossa liikutaan pehmeästi hengityksen johdattamana. Sopii niin aloittelijoille kuin kaikille, jotka haluavat aloittaa päivänsä lempeydellä.

LEMPEÄ FLOW (75 min)

Lempeästi päivään herättelevä tunti. Pehmeän liikkuva tunti, joka sopii niin alottelijoille kuin jo pidempään jooganneille. 

LEMPEÄ ILTA (90 min)

Lempeä ilta karistaa päivän kireydet ja vie sinut kohti levollista yöunta. Avaava ja vahvistava tunti, jossa liikutaan pehmeästi hengityksen johdattamana. Sopii niin aloittelijoille kuin kaikille, jotka haluavat päättää päivänsä lempeydellä.

SLOW FLOW (90 min)

Lempeän hikinen slow flow tunti, jossa haastat itsesi hitaudella. Tällä dynaamisella tunnilla keskitytään asanoihin ja siirtymiin kiirehtimättä niiden läpi. Luvassa lämpöä, pehmeyttä ja tilan tuntua. Suosittelemme aiempaa kokemusta joogasta.

SLOW FLOW eng. (90 min)

Gentle, yet dynamic class without compromising the amount of sweat. You will challenge yourself with slow, conscious movement and focus on asanas and the transitions without any rush. We build up heat and create space in the body

SUNDAY SOUL (75 min)

Sunday Soul -tunti aloitetaan alkurentoutuksella ja oman kehon tuntemusten aistimisella. Meditatiivinen aloitus rauhoittaa hermostoa ja valmistaa kehoa keskittyneeseen harjoitukseen. Alun jälkeen haetaan lämpöä kehoon dynaamisella flowjooga-osuudella, joka tarjoaa kaiken tasoisille joogeille rentoa, mutta aktiivista liikettä. Tunti päätetään restoratiiviseen osuuteen, joka aktivoi parasympaattista hermostoa ja palauttaa kehon ja mielen viikon kiireistä.

SWEET SATURDAY (90 min)

Flow tunti, jolle jokainen joogi on lämpimästi tervetullut. Suosittelemme himpun verran kokemusta joogasta, mutta tunnilla tarjotaan myös vaihtoehtoja enemmän jooganneille. Liikumme lempeästi hengityksen johdattamana huoltaen kokonaisvaltaisesti kehoa. Saat tunnilta liikkuvuutta, tekniikkaa sekä hyvää lauantai mieltä.

VINYASA FLOW (75 min)

Tämä on fyysinen ja virtaava harjoitus, jossa liikeet yhdistyvät hengityksen avulla vaihteleviksi liikesarjoiksi. Luvassa hikipisaroita, haastetta ja hauskuutta. Suosittelemme aiempaa kokemusta joogasta. Emme suosittele raskaanaolevalle. 

VINYASA FLOW eng. (75 min)

Powerful practise where we link movements to our breath. Get ready to play, build heat, strength and flexibility through creative sequencing of challenging postures and shapes. Some earlier yoga experience is recommended.

YIN (75 / 90 min)

Yin-harjoituksessa pysähdytään pitkiin avaaviin asentoihin. Tunnilla käytetään paljon apuvälineitä kuten blokkeja, vöitä, ja bolstereita, jotta keholle löydetään mahdollisimman rento asento. Yin-tunti on rauhoittava ja passiivinen harjoitus, joka sopii niin aloittelijoille kuin jo kokeneemmille joogeille.

YIN + NIDRA (90 min)

Muutoin sama rauhallinen ja sidekudoksia syvästi avaava harjoitus kuin Yin, mutta tämän tunnin päätämme nidraan, eli joogiseen syvärentoutukseen.

YIN & YANG (90 min)

Yin&Yang-harjoitus yhdistää kaksi toisiaan täydentävää elementtiä. Rauhallinen ja staattinen Yin sekä dynaaminen ja rauhallisessa tahdissa etenevää Yang-osuus (flow-joogaa). Yin-osuus on joko tunnin alussa tai lopussa. Tunti sopii myös aloittelijalle.

YIN & YANG eng. (90 min)

Yin&Yang-practise combines the static, yin, and dynamic, yang, elements of life into a vigorous and calming  yoga practise. We recommend some earlier experience on yoga.

YINSTORATIVE (90min)

Muutoin sama rauhallinen ja syvästi avaava harjoitus kuin puhdas yin, mutta tunnilla on lisämausteena ripaus restoratiivista joogaa. Restoratiivisen joogan asentojen tarkoituksena on auttaa palautumisessa fyysisesti, henkisesti ja emotionaalisesti. Restoratiiviset asennot tuetaan apuvälineitä käyttäen niin, että hellittäminen on mahdollista. Hellittämisen kautta keho voi avautua, verenpaine ja -sokeri alentua, ruuansulatuselimistön toiminta tasapainottua, vastustuskyky lisääntyä ja väsymys ja uniongelmat helpottua.

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Roots Helsinki Vallila

Café & Yoga

Eurantie 8

00550 HKI

Avaamme kahvilan 1.6!

Ma-To 8-13

Pe-La 9-14

info@rootshki.fi

+358 40 5778107 (ma-pe 8-16)

Roots Helsinki Töölö

Yoga 

Museokatu 17

00100 HKI

info@rootshki.fi

+358 40 5778107 (ma-pe 8-16)

  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle