practice according to your own schedule

By subscribing to Roots video library you will get +100 different yoga practices from short to long lessons and soft to strong classes.

Try 7 days for free

from 13,50€/month

astavakrasana -tekniikka

Tutorial-harjoitus johdattaa sinut kahdeksan kulman asennon ääreen. Tämä käsitasapaino vahvistaa niin käsien ja hartioiden kuin coren syviä lihaksia.

ylöspäin katsova koira -tekniikka

Tekniikka harjoitus, joka antaa sinulle vastaukset kysymyksiin: mitä huomioida ja miten löytää kehoon vahvuutta nousevassa koirassa. Ota nämä tärpit mukaan osaksi omaa harjoitustasi ja palaa tämän harjoituksen oppien ääreen aina tietyin väliajoin.

ranteiden lämmittely

Ranteiden lämmittely ja vahvistaminen, joka on hyvä tehdä ennen joogaharjoitusta tai vaikka taukojumpaksi työpäivän keskelle.

chaturanga -tekniikka

Tekniikkaharjoitus kohti chaturangaa ja asanan linjauksen tarkistaminen. Tämä tekniikkatärppi antaa sinulle vinkkejä chaturangan harjoitteluun ja varioimiseen.

vapaudu & virkisty

Avaava ja vahvistava harjoitus, joka laittaa verenkierron liikkeelle ja virkistää. Harjoitus sopii niin päivän avaukseksi kuin työpäivän päätteeksi kehoa vetreyttämään tuoden samalla huomion tähän hetkeen. Hellitä suunnittelusta, astu matolle ja anna harjoituksen johdattaa.

lankku -tekniikka

Tämä lyhyt katsaus lankkuun antaa työkaluja lankkuun valmistautumiseen, sen varioimiseen ja vinkkejä eri tavoille vahvistaa kehoa kohti lankkua. Tarvitset 2 blokkia tai kirjaa.

spine potential

The spine gives our bodies the structure and support and a healthy spine is one of the backbones of our wellbeing. With this sequence you’ll give a little love for the spine, promote healthy spinal mobility. The spine moves to many directions: flexes forward, extends back, flexes laterally and rotates around it’s axis – with this practice you’ll access all these movements.

good night yin

Dim the lights and get comfortable because this class will prepare you for sleep. With this relaxing yin yoga sequence you’ll calm the mind, unwind tension and promote restful sleep. Take a moment for yourself before bed to work with the spine and hips in order to release the day.

siirtyminen koirasta eteen -tekniikka

Tekniikkaharjoitus, jossa käydään läpi jalan siirto seisovasta koirasta eteen lonkankoukistaja-asanaan. Tämä yleinen siirtymä tulee vastaan usein Flow -tunneilla, jonka vuoksi pureudutaan sen tekniikkaan tässä harjoituksessa tarkemmin.

Trikonasana tekniikka

Lyhyt tekniikka-harjoitus, jossa saat vinkkejä trikonasanan linjaamiseen ja harjoitteluun. Harjoituksessa käydään läpi avoin ja kierretty trikonasana.

lempeä vartti

Erityisesti takaketjua ja lantion aluetta avaava lyhyt ja rauhallinen harjoitus kahvitauolle, iltapäivään tai lempeäksi iltarutiiniksi. Pehmeästi availeva liike purkaa hellästi istumatyön solmuja ja tasapainoittaa ylivirittynyttä hermostoa.

lunch quickie

Lounastauon mittainen harjoitus, jossa liikutaan lihaksin voimin monipuolisesti koko kehon läpi. Harjoitus energisoi, vahvistaa ja tuo pystyvyyden tunnetta loppupäivään.

kesän rauha

Tämä harjoitus rauhoittaa mieltä ja kehoa luoden täydellistä vastapainoa menevälle, rönsyilevälle ja nopeatempoiselle kesälle. Pysähdytään hiljaisuuden äärelle ja laskeudutaan hetkeen.

sweat & shine

This class will strengthen your muscles and get your heart pumping. The yoga conditioning class includes some scapular push-ups, twists, core strengthening exercises and dynamic movement for the lower body. A lighthearted class that suits early morning, mid-day and early evening and will leave you feeling energized.

Virittäydy päivään

Lempeästi etenevä, etenkin jäykälle aamukeholle suunnattu harjoitus, joka kohoaa lattiatasosta jalkojen päälle ja herättää kehoa askel askeleelta. Sopii myös taukojoogaksi tai aivot narikkaan -päätökseksi päivälle.

hikoile & hehku

Hikeä ja hauskuutta joogatreeniisi. Tunnilla yhdistetään perinteistä asanaharjoitusta sykettä kohottaviin ja lihaksia pumppaaviin liikkeisiin ja kehitetään voimaa sekä kestävyyttä.

vapauta hartiat

Vahvistavaa ja vapauttavaa liikettä hartianseudulla. Sopii kaikille, varsinkin istumatyöläisille tai yksipuolisesta hartianseudun kuormituksesta kärsiville.

hellivä ilta

Tämä tunti rauhoittaa kehoa, mieltä ja hermostoa! Pääset sukeltamaan helliviin Yin-jooga asentoihin, jotka kutsuvat sinut rentoutumaan ja hellittämään. Tervetuloa lepäämään!

katonah yoga: keho talona

Katonah Yogan metafora ”keho talona” jakaa kehon kolmeen kerrokseen, joista jalkojen tehtävä on toimia talon vakaana kivijalkana sekä kellarina joka säilöö ja suojaa. Tämän harjoituksen kanssa pääset siivoamaan ja järjestelemään talosi!

katonah yoga

Löydä tilaa kehoon ja mieleen liikuttelemalla luita ja pyörittelemällä niveliä. Tämä harjoitus avaa tilaa keuhkoille ja pranayaman avulla täyttää ne pullolleen uutta, raikasta ilmaa.

virtaava aamunavaus

Herättelevä, energisoiva & vahvistava tunti. Tämä tunti on täydellinen aamunavaus lämmittäen kehoa ja laittaen veren virtaamaan sekä sydämen sykkimään. Hyppää matolle tutkailemaan ja tunnustelemaan!

herättelevä aamurituaali

Kehoa herättelevä ja voiteleva flow-harjoitus, joka tarjoaa lämmittävän laskun uuteen aamuun. Voit kierähtää matolle suoraan sängystä ja ottaa tämän lyhyen harjoituksen aamurituaaliksi itsellesi!

vetreyttävä taukojooga

Tämä makoisan lyhyt harjoitus on täydellinen kotitoimiston taukokaveri. Harjoitus avaa hartioita, rintakehää ja rankaa tuoden lempeää liikettä vastapainoksi istumiselle. Et tarvitse mitään välineitä harjoitusta varten, asetu tukevaan seisoma-asentoon ja sukella harjoituksen pariin!

jooganidra

Nidra, eli jooginen syvärentoutus. Harjoitusta kutsutaan joogin syväksi uneksi, koska se on unen omainen tila: harjoituksen aikana ollaan valveillaolon ja unen rajamailla. Näin pystytään työskentelemään täysin tietoisina tietoisuuden syvimmillä tasoilla. Tämä harjoitus tehdään selinmakuulla ja alkuun voikin helposti nukahtaa harjoituksen aikana. Vaikka se ei olekaan harjoituksen tarkoitus, niin ei se ole myöskään vakavaa. Harjoituksessa rentoudutaan fyysisellä, emotionaalisella ja mentaalisella tasolla ja matkustetaan omaan alitajuntaan.

kehon etuosan avaus

Rauhoittava iltaan lasketteleva yin-harjoitus. Harjoitus tekee erityisesti tilaa kehon etuosaan. Apuvälineinä tarvitset tyynyn, palikan ja viltin

pehmeä aamuflow

Lempeä aamuflow, joka keskittyy keskivartaloon. Avataan tilaa kehon etupuolelle sekä vahvistetaan kehon keskustaa. Flow-harjoituksessa liikkeet yhdistetään toisiinsa hengityksen johdattamana ja liikkeet virtaavat asennosta toiseen.

Prenatal Yoga

Baby pump club – prenatal yoga practice. This class offers movement for mobility and strength as well as breathwork to calm your mind and body.

rauhoittava hengitysharjoitus

nadi shodhana

Nadi Sodhana eli vuorosierainhengitys on yksinkertainen hengitysharjoitus, joka rauhoittaa mieltä ja avaa hengitysteitä. Vuorosierainhengitys tasapainottaa hermostoa oikean sieraimen ollessa yhteydessä sympaattiseen hermostoon ja vasemman taas parasympaattiseen.

flow-joogaa aloittelijoille

Tämä tunti sopii sinulle, joka olet aloittamassa tai vasta aloittanut joogaharrastuksen ja haluat edetä rauhallisessa tahdissa.

sirkus

Tämä harjoitus on suunniteltu perheen pienemmille (suositusikä noin 3-9). Lasten joogassa lapsen tasapainoa, ryhtiä, motoriikkaa ja keskittymiskykyä harjoitellaan joogasatuun sukeltamalla. Luvassa leikkiä ja eläytymistä sirkuksen seassa.

kevääseen heräävä metsä

Tämä harjoitus on suunniteltu perheen pienemmille (suositusikä noin 3-9). Lasten joogassa lapsen tasapainoa, ryhtiä, motoriikkaa ja keskittymiskykyä harjoitellaan joogasatuun sukeltamalla. Luvassa leikkiä, eläytymistä metsäisissä tunnelmissa.

seikkailu pohjoiseen

Lasten joogassa lapsen tasapainoa, ryhtiä, motoriikkaa ja keskittymiskykyä harjoitellaan joogasatuun sukeltamalla. Luvassa leikkiä ja eläytymistä pohjoisen taiassa.

viidakko

Luvassa leikkiä ja eläytymistä viidakon kosteudessa. Lasten joogassa lapsen tasapainoa, ryhtiä, motoriikkaa ja keskittymiskykyä harjoitellaan joogasatuun sukeltamalla.

meriseikkailu

Lasten joogassa lapsen tasapainoa, ryhtiä, motoriikkaa ja keskittymiskykyä harjoitellaan joogasatuun sukeltamalla. Luvassa leikkiä, eläytymistä meriseikkailun parissa.

hyppy eteen -workshop

Tällä workshop-tyylisellä tunnilla mietimme, mitä hyppy eteen vaatii, teemme joukon erilaisia käsivarsia ja kehon keskustan voimaa kasvattavia harjoituksia ja loikimme henkisten ja fyysisten esteiden yli matkalla kohti rohkeaa loikkaa.

Yin & meditate

Vapauta jähmeä keho, tyhjennä suriseva mieli. Tämä tunti sisältää 2/3 pehmeää yiniä sekä 1/3 meditaatiota. Tunti on suunniteltu tasapainottamaan erityisesti istumista ja stressiä sisältävää arkea.

Roll & Release

In this class we get into juicy bits of the connective tissue in our bodies. We use MFR (myofascial release) balls and techniques to roll out and relax the body. You´ll need a trigger ball or tennis ball.

pysähdy ja juurru

Tämä 10 minuutin meditaatio juurruttaa ja rauhoittaa mieltä. Nappaa tämä läsnäoloon laskeutuminen aamurutiiniksi tai tee ennen joogaharjoitusta tuoden fokus tämän hetken ääreen.

illan pehmennys

Illan pehmentävä yin-harjoitus, jossa käytetään apuvälineenä tuolia. Varaa itsellesi myös viltti, jonka saat käärittyä.

Ujjayi -hengitys

Tässä harjoituksessa opit Ujjayi-hengityksen tekniikan. Hengitystekniikka on voimakas ja voimaannuttava sekä samalla rauhoittava.

rauhoitu ja fokusoidu

Tämä meditaatio kutsuu pysähtymään ja fokusoimaan mielen tähän hetkeen. Uskalla hellittää hetkeksi ja nauti pysähtymisen kauneudesta! <3

FAQ

How do I log in to the video library?

You get an access to the practices at Roots video library when you have an active subscription. 

How much does the video library cost?

As a new client you can try Roots video library for free 7 days and after that continue with 1 month subscription 17,50€/month or 6 months subscription 13,50€/month.

What payment methods are accepted?

Roots video library can be paid by credit or debit card.

Can I pay with ePass, Smartum, EazyBreak or Edenred?

Unfortunately that is not possible. 

Where can I check the next payment date?

You can check the next payment date from My account -page “Subscriptions”.

Can I get a refund?

We do not refund unused time. We trust our members to keep track of their subscriptions and to adhere to the terms and conditions agreed to upon registration.

How can I resubscribe former membershio?

You can resubscribe your previous subscription from My account -page “Subscriptions”.

How many classes are there in the video library?

The video library currently has over 100 videos, as well as 10 yoga adventures for kids and a course for beginners. We add new classes to the video library every month.

Do I need my own equipment?
Depending on the yoga class, you can participate with almost no equipment. If you have a mat at home, awesome, but you can also use a normal carpet. For dynamic classes, we recommend a yoga mat which allows a proper grip for your hands and feet. You can replace a yoga block with books or even a coffee package. Any belt or scarf works as a yoga belt, and pillows can be used as a bolster.
In which language are the classes taught?

Most of the classes are held in Finnish but there is also classes in English. 

Is there music in the background?
There is no music in the classes, but feel free to put on your favorite music at home.
The video is not working properly, what shoul I do?
We recommend using Chrome as your browser. Always check your own connection first if the transmission is interrupted. You can contact us by e-mail info@rootshki.fi if you have problems watching videos.
I have subscribed Roots video library but I can't access the videos.

We are sorry for the inconvenience! You can email us info@rootshki.fi and we will help you. 

How can I cancel my subscription?

You can cancel your subscription at My account -page Subscriptions.

You don't have any valid payment options available
Go to Shop
Welcome to our new site – we hope you enjoy it here ♡

Our new site has a built-in Mindbody booking system, meaning all your information from Mindbody has been moved under our new site and is stored. However, for security reasons, we are unable to transfer the password between the two systems. The first time you log in through the new pages, you will need to create a new password for yourself. You may use the same password you used before.
Order a new password from here. From now on, the payment methods in our online store are debit card, online bank payment
and sports benefits (Smartum, ePassi & Eazybreak).
The Mindbody app and page will still work if you happen to navigate yourself there. If you do not have an account with us, you can create one directly here.
We are constantly developing our new site and adding a lot of new content over the spring, so stay tuned!

New here?

Start here