TUNNIT

ASTANGA (75min)

Astanga on dynaaminen ja meditatiivinen joogalaji, jota jokainen harjoittelee oman kehonsa ja mielensä rajoja kuunnellen. Harjoitus haastaa kehon ja mielen vahvistumaan sekä notkistumaan. Ohjatulla astangatunnilla harjoitellaan astangasarjan lisäksi lihaslukkoja eli bandhoja sekä hengitystekniikkaa, jonka mukaan liikkeet rytmitetään vinyasa-harjoitusmenetelmän mukaisesti. Tunnilla annetaan vaihtoehtoja myös kevyempään harjoitukseen eli tunti sopii myös vähän joogaa harrastaneille. Ennen astangaa olisi hyvä olla syömättä 2 tuntia. Myös harjoituksen aikana tulisi välttää veden juontia. Raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ei ole suositeltavaa tehdä astanga joogaa. Huom. tunnille osallistuminen edellyttää, että olet joko aiemmin tehnyt astangaa, käynyt kurssin tai olet joogannut enemmänkin. 

ASTANGA (90min)

Tämä tunti soveltuu aiemmin astangaa tehneille. 90 minuutin astanga-tunnilla sarjaa tehdään pidemmälle sujuvassa tahdissa.

 

Astanga on dynaaminen ja meditatiivinen joogalaji, jota jokainen harjoittelee oman kehonsa ja mielensä rajoja kuunnellen. Harjoitus haastaa kehon ja mielen vahvistumaan sekä notkistumaan. Ohjatulla astangatunnilla harjoitellaan astangasarjan lisäksi lihaslukkoja eli bandhoja sekä hengitystekniikkaa, jonka mukaan liikkeet rytmitetään vinyasa-harjoitusmenetelmän mukaisesti. Ennen astangaa olisi hyvä olla syömättä 2 tuntia. Myös harjoituksen aikana tulisi välttää veden juontia. Raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ei ole suositeltavaa tehdä astanga joogaa.

DYNAAMINEN HATHA (90min)

Dynaaminen hatha- tunti on napakan leppoisa viikon aloitus. Harjoituksessa viivytään asennoissa useampien hengitysten ajan ja tarkastellaan asanoiden linjauksia. Tämä tunti lisää voimaa ja liikkuvuutta. Matolla saat keskittyä itseesi ja tehdä harjoitusta omista lähtökohdistasi. Toivomme, että sinulla on jotain kokemusta joogasta, vaikka olisitkin joogapolkusi alkutaipaleella. Tämä tunti on hyvää kertausta asanoiden linajuksista myös pidempään jooganneille. 

 

INVERSIO FLOW (75 min/ 90 min)

Leikittelevä ja virtaava tunti, joka antaa mahdollisuuden haastaa kehoa ja mieltä turvallisessa ympäristössä. Nostatamme lämpöä ja sykettä, annamme hien virrata ja valmistamme asteittain kehon kohti tavallista haastavampia asanoita, erilaisia inversioita ja käsitasapainoja. Jokaisen tunnin koreografia rakentuu keskivartalon vahvistamisen, rohkeuden kasvattamisen ja toiston ympärille, kuljettaen kohti yhtä valittua peak posea, kuten käsilläseisontaa, päälläseisontaa tai pinchaa. Varauduthan myös pariharjoituksiin! Päätämme tunnin restoratiiviseen osuuteen, puolentoista tunnin harjoituksessa myös luvassa extra-pitkä savasana. Tunti on oivallinen tapa kehittyä omassa harjoituksessa, jonka takia toivommekin aiempaa kokemusta joogasta - voit kuitenkin olla vasta käsitasapainoharjoittelusi alussa. Emme suosittele tuntia raskaana oleville.

FLOW (60/75/90 min)

Flow-tunti keskittyy erilaisiin liikesarjoihin, joilla vahvistetaan kehoa. Virtaavassa flow-harjoituksessa liikkeet yhdistetään toisiinsa hengityksen johdattamana ja liikkeet virtaavat asennosta toiseen. Tunti lämmittää, kehittää voimaa ja kasvattaa tietoisuutta omasta kehosta. Tunti sopii joogaan jo tutustuneille. 

FLOW eng. (90 min)

Flow class focuses on asanas to build up strength in your body. In a flowing practice the movements are combined together led by your breath. This class is guaranteed to warm up your body and increase your body-mind awareness. Some earlier yoga experience is recommended.

FRIDAY FREEDOM (90 min)

Perjantai-illan tunti on viikosta palauttava harjoitus. Tunti on täydellinen mahdollisuus laskeutua levollisena viikonloppuun. Tunnilla liikutaan kevyesti, välillä pysähtyen restoratiivisiin yin-joogasta tuttuihin asanoihin. Akkuja lataava harjoitus sopii kaikentasoisille joogeille.

HATHA (75/90 min)

Hatha-tunti koostuu joogan perusliikkeistä ja on monien nykyaikaisten joogasuuntausten perusta. Harjoituksessa viivytään asennoissa useampien hengitysten ajan ja tarkastellaan asanoiden linjauksia. Tunnilla tehdään aina myös hengitysharjoituksia. Hathajooga lisää voimaa ja liikkuvuutta. Matolla saat keskittyä itseesi ja tehdä harjoitusta omista lähtökohdistasi. Harjoitus sopii niin aloittelijoille kuin jo pidempään jooganneille. 

HIP HOP YOGA (75 min)

Perjantai-ilta ja hip hop –jooga siivittää sinut viikonlopun tunnelmaan. 75 minuutin flow-tunnilla joogataan esimerkiksi Draken ja Beyoncén tahtiin. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin guruille. Tervetuloa pitämään hauskaa!

JOOGAA ALOITTELIJOILLE (75 min)

Tämä tunti sopii sinulle, joka olet aloittamassa tai vasta aloittanut joogaharrastuksen ja haluat edetä rauhallisessa tahdissa. Tunnilla harjoitetaan voimaa ja liikkuvuutta kasvattavia jooga-asanoita ja tutustutaan joogan eri ulottuvuuksiin. Tunti sopii kaikille, aiempaa joogataustaa, lihaskuntoa tai venyvyyttä ei tarvita. Tule sellaisena kuin olet. Tämä tunti ei ole osa mitään kurssia, joten voit osallistua koska tahansa yksittäiselle tunnille. 

KATONAH JOOGA (75 min)

Katonah jooga on saanut alkunsa New Yorkin esikaupungissa muutama vuosikymmen sitten. Tämä ainutlaatuinen ja informatiivinen harjoitus punoo yhteen perinteisen hathajoogan, kiinalaisen lääketieteen, taolaisen filosofian, geometrian, pranayaman sekä mielikuvituksen. Teorian moniulotteisuus kannattelee selkeää asanaharjoitusta, joka keskittyy luiden linjauksiin ja nivelten taitoksiin luoden vakautta, vapautta ja virtausta kehoon ja sen kautta mieleen. Katonah joogan tekniikat tähtäävät sekä yksilön että yhteisön potentiaaliin ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Valmistaudu dynaamiseen ja uuden perspektiivin tuovaan joogaharjoitukseen, avustuksiin ja yhteiseen tekemiseen! 

LEMPEÄ AAMU (90 min)

Lempeä aamu herättelee kehoa makoisasti päivään. Avaava ja vahvistava tunti, jossa liikutaan pehmeästi hengityksen johdattamana. Sopii niin aloittelijoille kuin kaikille, jotka haluavat aloittaa päivänsä lempeydellä.

LEMPEÄ ILTA (90 min)

Lempeä ilta karistaa päivän kireydet ja vie sinut kohti levollista yöunta. Avaava ja vahvistava tunti, jossa liikutaan pehmeästi hengityksen johdattamana. Sopii niin aloittelijoille kuin kaikille, jotka haluavat päättää päivänsä lempeydellä.

MOVE & MEDITATE (75 min)

This class offers the best of both worlds: 2/3 movement & 1/3 meditation. Let your body move and release all the tension from the day through asana and yogic movement and then silence your mind into meditation. In this class you will learn meditation techniques and challenge yourself physically and mentally. Suitable for all levels and especially for those interested in seated meditation.

ROLL & RELEASE (75 min)

Deep body work - in this class we get into juicy bits of the connective tissue in our bodies. We use MFR (myofascial release) balls and techniques to roll out and relax the body while we stay connected to the breath. 
It leaves you feeling like you've had a full body massage!

SLOW FLOW (90 min)

Lempeän hikinen slow flow tunti, jossa haastat itsesi hitaudella. Tällä dynaamisella tunnilla keskitytään asanoihin ja siirtymiin kiirehtimättä niiden läpi. Luvassa lämpöä, pehmeyttä ja tilan tuntua. Suosittelemme aiempaa kokemusta joogasta.

SLOW FLOW eng. (90 min)

Gentle, yet dynamic class without compromising the amount of sweat. You will challenge yourself with slow, conscious movement and focus on asanas and the transitions without any rush. We build up heat and create space in the body

SUNDAY SOUL (75 min)

Sunday Soul -tunti aloitetaan alkurentoutuksella ja oman kehon tuntemusten aistimisella. Meditatiivinen aloitus rauhoittaa hermostoa ja valmistaa kehoa keskittyneeseen harjoitukseen. Alun jälkeen haetaan lämpöä kehoon dynaamisella flowjooga-osuudella, joka tarjoaa kaiken tasoisille joogeille rentoa, mutta aktiivista liikettä. Tunti päätetään restoratiiviseen osuuteen, joka aktivoi parasympaattista hermostoa ja palauttaa kehon ja mielen viikon kiireistä.

SWEET SATURDAY (60 min)

Lauantaiaamun slow flow tunti, jolle jokainen joogi on lämpimästi tervetullut. Suosittelemme himpun verran kokemusta joogasta, mutta tunnilla tarjotaan myös vaihtoehtoja enemmän jooganneille. Liikumme lempeästi hengityksen johdattamana huoltaen kokonaisvaltaisesti kehoa. Saat tunnilta liikkuvuutta, tekniikkaa sekä hyvää lauantai mieltä.

VINYASA FLOW (75 min)

Tämä on fyysinen ja virtaava harjoitus, jossa liikeet yhdistyvät hengityksen avulla vaihteleviksi liikesarjoiksi. Luvassa hikipisaroita, haastetta ja hauskuutta. Suosittelemme aiempaa kokemusta joogasta. Emme suosittele raskaanaolevalle. 

VINYASA FLOW eng. (90 min)

Powerful practise where we link movements to our breath. Get ready to play, build heat, strength and flexibility through creative sequencing of challenging postures and shapes. Some earlier yoga experience is recommended.

YIN (90 min)

Yin-harjoituksessa pysähdytään pitkiin avaaviin asentoihin. Tunnilla käytetään paljon apuvälineitä kuten blokkeja, vöitä, ja bolstereita, jotta keholle löydetään mahdollisimman rento asento. Yin-tunti on rauhoittava ja passiivinen harjoitus, joka sopii niin aloittelijoille kuin jo kokeneemmille joogeille.

YIN eng. (90 min)

Yin practice takes you deep into your own body by opening up the tissues and releasing "chi" energy to balance the body in its natural way. During the practice you will be guided through a sequence of long and static movements with the help of yoga props. Suitable for all levels.

YIN + NIDRA (90 min)

Muutoin sama rauhallinen ja avaava harjoitus kuin Yin, mutta tämän tunnin päätämme nidraan, eli joogiseen syvärentoutukseen.

YIN & YANG (90 min)

Yin&Yang-harjoitus yhdistää kaksi toisiaan täydentävää elementtiä. Rauhallinen ja staattinen Yin sekä dynaaminen ja rauhallisessa tahdissa etenevää Yang-osuus (flow-joogaa). Yin-osuus on joko tunnin alussa tai lopussa. Tunti sopii myös aloittelijalle.

YIN & YANG eng. (90 min)

Yin&Yang-practise combines the static, yin, and dynamic, yang, elements of life into a vigorous and calming  yoga practise. We recommend some earlier experience on yoga.

YINSTORATIVE (90min)

Muutoin sama rauhallinen ja syvästi avaava harjoitus kuin puhdas yin, mutta tunnilla on lisämausteena ripaus restoratiivista joogaa. Restoratiivisen joogan asentojen tarkoituksena on auttaa palautumisessa fyysisesti, henkisesti ja emotionaalisesti. Restoratiiviset asennot tuetaan apuvälineitä käyttäen niin, että hellittäminen on mahdollista. Hellittämisen kautta keho voi avautua, verenpaine ja -sokeri alentua, ruuansulatuselimistön toiminta tasapainottua, vastustuskyky lisääntyä ja väsymys ja uniongelmat helpottua.

Katso kurssit ja workshopit täältä. 

Roots Helsinki Vallila

Café & Yoga

Eurantie 8

00550 HKI

Vallilan kahvilan aukioloajat:

Ma-To 8-14

Pe-La 9-14

info@rootshki.fi

+358 40 5523731(ma-pe 8-16)

 

Roots Helsinki Töölö

Yoga (auki joogatuntien yhteydessä)

Museokatu 17

00100 HKI

Jooga:

info@rootshki.fi

+358 40 5778107 (ma-pe 8-16)

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle